Hvordan melder jeg meg på konkurransen?

Hvis vi har nok respondenter så er du automatisk med i konkurransen om beste kundeservice. Vi intervjuer mellom 2000 og 2500 personer hver måned og de selskapene som har nok respondenter med i basen, vil automatisk være med i kåringen. Hvis du ikke har nok respondenter til å kunne være med, ta kontakt så skal vi vurdere hvordan vi eventuelt kan sørge for at deres selskap likevel blir med.

Hvordan er undersøkelsen deres gjennomført?

I TNS Gallup gjennomfører vi hver måned en screenerbuss hver måned. Denne går ut til omtrent 5000 respondenter, vi spør i denne undersøkelsen om de har vært i kontakt med et kundesenter i løpet av de siste 2 ukene. Hvis de har vært i kontakt, så svarer de på et standardisert skjema. Våre resultater viser at ca halvparten av alle spurte har vært i kontakt med et kundesenter i løpet av de siste 14 dagene.

Er undersøkelsen representativ?

Ja, KSIndeks er basert på kundenes egne erfaringer og svar i løpet av den siste tiden. Dette er ikke noen vurderinger av omdømme, eller hvor man har profesjonelle personer som ringer inn og vurderer kundesenteret basert på visse kriterier.

Hvorfor gir dere ikke fra dere lister over skårer for hvert enkelt selskap?

Vi ønsker ikke å henge ut selskap som ikke kommer på topp tre-listen av de beste selskapene. ange andre selskap lager store undersøkelser som viser en fullstendig rangering, noe vi mener ikke er bra for hverken selskapene, eller i særlig grad informativt for leseren. Vi vil derfor aldri si hvem det er som kommer som siste selskap i våre lister.