Kan vi delta på konkurransen?

Hvis vi har nok respondenter er du automatisk med i konkurransen om beste kundeservice. Vi intervjuer mellom 2000 og 2500 personer hver måned og de selskapene som har nok respondenter i databasen er automatisk med i kåringen. Hvis du ikke har nok respondenter til å kunne være med, ta kontakt så kan vi vurdere hvordan vi eventuelt kan sørge for at ditt selskap blir med. Deltagelse avhenger altså av at det er nok respondenter i databasen.


Hvordan er undersøkelsen deres gjennomført?

Kantar TNS gjennomfører en såkalt «screener-buss» hver måned. Denne går ut til omtrent 5000 respondenter som vi spør om har vært i kontakt med et kundesenter i løpet av de siste to ukene. Hvis de har vært i kontakt svarer de på et standardisert spørreskjema. Våre resultater viser at ca. halvparten av alle spurte har vært i kontakt med et kundesenter i løpet av de siste 14 dagene.


Er undersøkelsen representativ?


Hvorfor gir dere ikke fra dere lister over skårer for hvert enkelt selskap?

Kan jeg få tilgang til spørreskjemaet?

Ja, KSindeks er basert på kundenes egne erfaringer og svar i løpet av den siste tiden. Dette er ikke vurderinger av virksomhetens omdømme eller profesjonelle personer som ringer inn og deretter vurderer kundesenteret basert på utvalgte kriterier.
 


Vi ønsker ikke å henge ut selskap som ikke kommer på topp tre-listen over de beste selskapene. Mange andre selskap lager undersøkelser som viser en fullstendig rangering, men vi mener at det verken er bra for selskapene eller nødvendigvis informativt for leseren. Vi kommer derfor ikke til å offentliggjøre fullstendige rangeringslister.


I utgangspunktet gir vi kun tilgang til spørreskjemaet for eksisterende kunder. Ta gjerne kontakt for mer informasjon.