Widerøe har Norges beste kundeservice

Norges befolkning har svart – Widerøe er best på kundeservice i 2011.  Flyselskapet Widerøe skilte seg klart ut i kundeserviceundersøkelsen utført av TNS Gallup og Dolphin. Vi tok en liten prat med informasjonssjef i Widerøe – Richard Kongsteien. 

Hvordan var det å motta denne prisen, i konkurranse med alle kundesentere i Norge?

- Det var utrolig hyggelig. Spesielt stas ble det i selskap av så mange dyktige og proffe bedrifter. Vi er jo ikke store, og da er det ekstra gøy å hevde seg i en så tøff konkurranse.

Hva tror du er grunnen til at dere vant? 

- Jeg tror det er en kombinasjon av årsaker. Vi er tilgjengelig 24 timer i døgnet, vi har svært kompetente kundebehandlere som raskt løser saken til kunden, og vi er tilgjengelige på flere plattformer. Spesielt er chatten vår en god plattform for å løse kundehenvendelsene vi får.

Hva betyr denne prisen for Widerøe?

- Det betyr masse. Det er en anerkjennelse til alle de som dg og natt jobber for å løse problemene kundene våre har, og det er en motivasjon til å bli enda bedre i alle møtepunktene vi har med passasjerene våre.

Hva er målet fremover?

- Å bli best i verden på kundebehandling ved irregularitet. Når våre kunder opplever kanselleringer og må bytte fly, så skal de få enda bedre oppfølging.

Som vinner av Årets Kundeservice 2011 får Widerøe med seg resultatene av hele kundeserviceundersøkelsen, med en verdi på 60.000 kroner.

Om Widerøe:
Widerøe er Nordens største regionale flyselskap, med 1400 medarbeidere og en årlig omsetning på 2.9 milliarder kroner. Selskapet frakter over 2 millioner passasjerer i året og trafikkerer over 40 flyplasser i Norge og 6 i utlandet, sommerruter inkludert.

Widerøe har nærmere 400 avganger daglig, og flyr til dobbelt så mange flyplasser i Norge enn noe annet flyselskap

erlendComment